A szóbeli felvételi vizsgán a tanuló kommunikációs készségét vizsgáljuk. A 10 perces beszélgetés során felmérjük a diákok jártasságát az alábbi témakörök szókincsével kapcsolatban, valamint a nyelvhelyességet is pontozzuk.
A szóbeli elbeszélgetés két részből áll. A ráhangolódást segítő bemelegítő kérdések után a felvételiző három különböző témakört érintve társalog a kérdező tanárral. A második feladat képleírás, melyhez hozzáfűzi saját gondolatait is a témával kapcsolatban.
Present Simple; Present Continuous; Past Simple; Past Continuous; Present Perfect; a going to szerkezet; a létige alakjai a fent említett igeidőkben; there is/there are; have és have got; can/could; have to/must; személyes, birtokos névmások; helyet, időt kifejező elöljárószavak; melléknevek fokozása, alap - és középfokú összehasonlítások; megszámlálható/megszámlálhatatlan főnevek; some/any, much/many; kérdőszavak; Do you like….?/ Would you like …?; Conditional I; Conditional II
A média tagozat szóbeli vizsgája két hangsúlyos részből tevődik össze. A 10 perces beszélgetés első felében mozgóképi szövegértés felmérése zajlik. A felvételiző négy előre megadott filmmel kapcsolatban kaphat kizárólag elemző jellegű kérdéseket. Alapszintű kérdésekre lehet számítani: például karakterek jellemzőivel, karakterfejlődéssel, filmbeli ellentétek kialakulásával kapcsolatban. A szóbeli vizsga teljesítéséhez tehát elengedhetetlen az alábbi négy film megtekintése:
A felvételi második felében egy képet kapnak kézhez a felvételizők. A képen egy filmplakát vagy egy egészestés filmből kivágott képkocka lesz. A felvételi elbeszélgetés pedig a képek hatásmechanizmusával kapcsolatban folyik.
A tanuló a szóbeli felvételi vizsgára hozzon magával portfóliót (korábban készült munkáiból összeválogatott gyűjteményt), amely minimum 5, maximum 10 munkát tartalmaz. A munkák mérete nincs korlátozva, a témák és technikák szabadon választhatóak, de lehetőség szerint mutassák be a tanulók tudását, érdeklődési körét, technikai ismereteit. A beszélgetés során elemezze, értékelje alkotásait, indokolja az adott téma, és technika választását. A beszélgetés kiterjed a tanuló elképzeléseire és tájékozottságára a művészetekkel kapcsolatban (kedvenc stílus, alkotó, múzeumok, kiállítások, stb.).